top of page
Szerző képeMitiszol

Wassmann-Hummel-Pósta túrajelentés

Frissítve: 2021. júl. 13.

Február első napjaiban a délnyugati végekre látogattunk el a kollégákkal: Villányba és Szekszárdra, hogy az ottani termelőinket meglátogassuk. Tavaszias időjárásban érkeztünk, de egy nappal később téli zimankóban távoztunk. A medve valószínűleg nem fog kijönni egyenlőre a barlangjából, mert február második napján rövid időre kisütött a nap, de szerencsére ezen a környéken amúgy sincsenek medvék. A szőlő is kihívások elé néz, mert az enyhe időjárás miatt sok "túlélő" gomba tudott áttelelni az ültetvényekben, ami bio szempontból nem szerencsés, ez minden állomásunkon beszédtéma volt.

Első utunk Pécsdevecserre, a Wassmann Pincébe vezetett, ahol Susann és Ralf vártak minket a tőlük megszokott őszinte vendégszeretettel. Olaszrizling pezsgőjük és Cabernet Franc Blanc de Noirs PetNat-juk kóstolása után elsétáltunk a pincéjükig, korhű sváb házak között vezetett az utunk. A pincében a 2019-es és 2018-as hordós tételeket, a kóstolóteremben a 2017-es és 2016-os palackozott borokat kóstoltuk, talán nem meglepő, hogy alig volt ezek között olyan, ami ne lett volna parádés. A Wassmann borok tartják állandó, magas minőségüket, a 17-es évjárat kifejezetten progresszív, intenzív, és mégis nagyon természetes, szerethető borokat tartogat. A Cabernet Franc és Sauvignon nagyon biztatóak, a kékfrankos is gyönyörű, alig várjuk, hogy piacra kerüljenek. A bérelt merlot területeket visszaadták, telepítettek viszont még cabernet franc-t.

Este Horst Hummel várt minket vacsorára, ahol is górcső alá vettük a 2019-es hordómintákat, és persze régebbi palackozott tételeket is. Kihívásokkal teli volt a tavalyi év Horst számára, előbb egy új betegség, a fekete rothadás, majd a madarak tizedelték meg a szőlőjét, alig szüretelt kékszőlőt. Jó hír viszont, hogy a 2019-es év csúcsszuper fehérszőlőket eredményezett, minőségben és mennyiségben is. Horst örömmel jelentette, hogy egyre nagyobb a jelenléte a külföldi piacokon, főleg a fehérborokat és a könnyebb vörösöket keresik tőle most már sok távoli országból is. A 2019-es PetNat Hárs egy új, vagány megjelenéssel fog kijönni hamarosan és készített egy új, nagyon tömör szerkezetű portugiesert is, Perro néven.

Másnap délelőtt hazafelé beugrottunk szekszárdi barátinkhoz, Póstáékhoz, ahol a repülőgéphangár-szerű feldolgozóban maratoni kóstoló várt ránk az elmúlt 4 évjárat szinte minden fajtájából. Így kóstoltunk hordóból, tartályból és amforából is, illetve ezek kombinációit. Nagyon ígéretesek, elevenek, gyümölcsösek a tartályban lévő kadarkák, és a 18-as cabernet franc is. Miközben elemeztük a borokat, sokat brainstormingoltunk, hogy melyek a legkiemelkedőbb tételek, és hogyan lehetne ezeket házasítani, hogy a legszebb végeredmény kerülhessen piacra, remélhetőleg mihamarabb. Addig is ajánljuk mindenkinek a 2014-es cabernet franc-t, ami egyszerűen nem hajlandó megöregedni!